معرفی روش ECG یا الکتروکاردیوگرام

معرفی روش ECG یا الکتروکاردیوگرام2022-02-01T10:08:56-01:00

معرفی روش ECG یا الکتروکاردیوگرام
به منظور انجام تست ECG لازم نیست محدودیتی در مصرف مواد غذایی یا نوشیدن مایعات اعمال شود. همیشه سعی کنید پیش از انجام نوار قلب با پزشک خود در رابطه با داروهایی که مصرف می کنید، مشورت نمایید.
زمانی تست ECG بهترین عملکرد را خواهد داشت که پوست شما تمیز، خشک و فاقد هرگونه روغن و لوسیون باشد. با توجه به اینکه مو می تواند مانع از تماس مناسب الکترودها به پوست گردد، از این رو، در صورت نیاز نواحی مورد نظر تراشیده می شود.

اتصال الکترودها یا سنسورها به قفسه سینه، بازوها و پاها انجام می شود. این الکترودها قادر به تشخیص جریان های الکتریکی تولید شده توسط قلب هستند – این جریان ها از طریق الکتروکاردیوگراف اندازه گیری و ثبت می گردند.
سه نوع اصلی ECG که می توان به آنها اشاره نمود، عبارتند از:
ECGدر حال استراحت: فرد مورد نظر در این نوع نوار قلب باید دراز بکشد. در طول تست هیچگونه حرکتی مجاز نیست، زیرا که امکان تداخل ایمپالس های الکتریکی تولید شده توسط سایر عضلات با ایمپالس های تولیدی قلب شما وجود دارد. مدت زمان انجام این نوع ECG معمولاً کوتاه می باشد.

ECGسرپایی: در صورتی که باید تست ECG سرپایی یا هولتر را انجام دهید، حداقل به مدت ۲۴ ساعت باید از یک دستگاه ضبط ضربان قلب قابل حمل استفاده کنید. در صورت متصل بودن به مانیتور، قادر به حرکت در اطراف خود خواهید بود. این نوع ECG مناسب افرادی است که دارای علائم متناوب بوده(توقف-شروع) و در آنها امکان نشان دادن علائم در ECG در حال استراحت وجود ندارد، و همچنین برای افرادی که پس از حمله قلبی بهبود پیدا کرده اند، به کار می رود تا از کارکرد صحیح قلب آنها اطمینان حاصل شود. شما با یادداشت علائم خود و همچنین زمان بروز آنها در یک دفترچه یادداشت، به مقایسه تجربیات خود با ECGمی پردازید.